Origami z Natašo


Pred kratkim sem se dobila z Natašo Brunec, ki se ukvarja z japonsko umetnostjo zlaganja origamija in je nedavno ustanovila svoje lastno podjetje ArsOrigami. Pogovarjale sva se o njenih začetkih ter izdelkih in načrtih za prihodnost. Z veseljem pa mi je razkazala tudi svoja dela, ki sem jih fotografirala - še posebej sem bila navdušena nad origami namiznimi lučkami, ki so res nekaj posebnega!

Origami so japonska umetnost kjer vse stoji na zlaganju oz. prelaganju papirja v določeno skulpturo. Beseda origami izhaja iz japonske besede orikamiOri pomeni prelaganjekami pa papir. Spremembo kami v gami naredi rendaku. Rendaku je posebnost v japonskem oblikoglasju. Načrti za origame so zapisani v diagramih.
( vir:Wikipedija )

Z velikim veseljem objavljam fotografije origami izdelkov, ki so me navdušili, ter najin pogovor.


Nataša, kako dolgo se že ukvarjaš z origamijem?
Tako kot velika večina sem se z origamijem srečala že v zgodnjem otroštvu: tudi papirnate ladjice in letala so namreč origami :) Ustvarjanje – od ustvarjanja s papirjem, kiparjenja, modeliranja, slikanja – me je veselilo celo življenje in čeprav se s tem do pred kratkim nisem profesionalno ukvarjala, je bilo ustvarjanje ves čas prisotno v mojem življenju. Zdaj se profesionalno ukvarjam s tem, da z origami tehniko izdelujem nakit, svetila in druge dekorativne predmete ter učim umetnost origamija na delavnicah, tečajih in ustvarjalnicah.

Od kje sploh zanimanje za origami, kaj je bilo tisto, kar te je navdušilo za ročno ustvarjanje?
Že kot otrok sem veliko ustvarjala in moja prva poklicna želja je bila, da bi bila slikarka ali kiparka.  V osnovni šoli sem bila modelarka (iz lesa sem delala mini replike pravih jaht). Veselje do ustvarjanja je bilo v mojem življenju vedno prisotno, tudi v času čisto drugačne službe (takrat pač kot hobi v prostem času). Zakaj prav origami? Origami tehnika odlično združuje natačnost, potrpežljivost, vztrajnost, kreativnost in lepoto... vse to mi je blizu in me navdihuje.

Imaš zelo mlado podjetje- Ars Orgami. Kako »mlado« v bistvu sploh je in s čim si se ukvarjala pred ustanovitvijo Ars Origamija?
Ars Origami je bil ustanovljen julija lani in je torej še „dojenček“ :) Pred tem sem več kot 15 let delala v bančništvu.

 Zakaj si se odločila za to pot? Je bilo težko začeti znova in na novo? Te je bilo strah, da ti slučajno ne bi uspelo?
Ars Origami je nastal kot projekt, ki odgovarja na vprašanje: „Ali lahko delam (samo) nekaj, kar me resnično veseli in od tega (pre)živim?“ Začetki nečesa na novo me ne strašijo. Sploh, ko greš „na svoje“ in razumeš, da to pomeni, da lahko vse kocke postaviš točno tako, kot jih ti želiš! Nov začetek je poln negotovosti, a nekaj negotovosti v začetku nujno potrebujemo, ker nas sili, da od sebe damo več in pokažemo svoje najboljše kvalitete! Ključno je, da delamo po korakih in vedno poskrbimo tudi za „scenarije izhoda“... kaj bomo, če bo šlo drugače, kot verjamemo, da bo. To nam omogoča, da nas strah in negotovost ne začneta ustavljati in delovati tako, da hromita naše delovanje. Potrebno je biti realen in se že pri postavljanju ciljev zavedati, da čisto vse ne bo šlo točno tako, kot upamo. Je pa zanimivo, da potem v realnosti gredo kakšne stvari še boljše, kot smo upali. Ali pa gredo drugače in vidimo, da nas to pelje na pravo pot.
Pogosto vprašanje pri novem začetku je tudi: „Ali te je strah, da ti ne bi uspelo?“ Kaj pa je neuspeh? In kaj uspeh? Vsak sam se mora vprašati, kaj zanj pomeni uspeh. Za nekoga je to „varna“ služba z rednimi prilivi. Za koga drugega pa, da je aktiviral svoje sposobnosti in se naučil česa novega.
Kaj pomeni ime Ars Origami?
Ars je latinska beseda za spretnost, umetnost, metodo. Origami pa zloženka japonskih besed ori (zlagati) in kami (eden od japonskih izrazov za papir). Ars Origami pomeni torej umetnost/spretnost zlaganja papirja.

Kakšne izdelke vse izdeluješ?
Predvsem uhane in svetilke. Pa tudi škatle, mobile (znani so npr. žerjavi na laksu, ki visijo nad otroškimi zibkami, a jaz delam tudi druge origami forme in ne le žerjavov). Imela sem tudi že naročilo za izdelavo origamijev za izložbo. Pa naročilo individualne embalaže za izdelke. V zimskem času sem veliko delala okraske za jelko in tudi same novoletne jelke iz papirja...

Z veseljem se lotevam čisto novih in nenavadnih origami form in aplikacij. Upam, da bom origami še naprej širila na nova področja in selila v nove materiale!
Ali se da origami delati iz kakšnih drugih materialov, kot samo iz papirja? Videla sem, da se ga
pogosto uporablja v modi... Bi se rada v prihodnosti ukvarjala s kakšnim drugim materialom- poleg
papirja?
Materiale, ki so primerni za origami izdelke tudi sama ves čas na novo preizkušam in uvajam. Papir je najbolj pogost material. A uporablja se lahko tudi papirnato blago, glina, zelo tanko valjana kovina, razne plastične folije itd. Vsak material, ki je fleksibilen za pregibanje in ohrani formo pregiba, je lahko primeren. Tako se torej že danes občasno odločam za materiale, ki niso papir in bom z veseljem eksperimentirala tudi v bodoče.

Koliko časa delaš en par uhanov in koliko časa potrebuješ za eno lučko?
Težko odogovorim: vse je odvisno od zahtevnosti posameznega modela in tudi od velikosti in materiala. Za večino izdelkov pa merim čas izdelave v urah in ne v minutah :)

Kje lahko zainteresirani kupijo tvoje izdelke?
Na moji spletni strani www.ArsOrigami.com je vzpostavljenja spletna trgovina za naročilo nekaj modelov uhanov. Vedno pa je možno stopiti v stik z mano na ArsOrigami@gmail.com in se dogovoriti za nakup ali naročilo kateregakoli izdelka iz ponudbe ali po čisto posebnih željah :)

 Kakšni so tvoji plani za naprej? Mogoče kakšni novi origami nakit,dodatki za interier ali pa
mogoče kaj drugega?

Ponudbo že od začetka delovanja konstantno dopolnjujem, širim in nadgrajujem. Tako bo tudi v bodoče: nove forme in materiali za nakit, nova svetila ter dodatki za interier. Delam pa tudi že na realizaciji dveh idej, ki ju do sedaj za trg še nisem delala (več ne izdam in bom zaenkrat še skrivnostna) :)

Nataša, najlepša hvala za pogovor! Želim ti ogromno uspeha in novih idej ter se ti zahvaljujem za sodelovanje!




Natašo najdete tudi na facebook strani: https://www.facebook.com/ArsOrigami.







 

Komentarji

Priljubljene objave